luni, 24 august 2009

radacini

drag mi-e cerul iernii cu stele
racoarea diminetilor
dealu de la idicel,
snopu ce-l tai cu secera
(nu la fel de draga, Miristea)
draga mi-e brazda data la 5 dimineata
drag ascutitu coasei, intr-un fel in care m-a invatat tata mos al mic
drag fluierul
mersul la biserica
draga si invartita
da si-n sarba ma prind cu drag
nu la fel de drag mi Stransu Murii
da la greblat mi drag sa ma-ntrec
drag tare mi sa iau calu de capastru
sa bat la razboi, sa fac tagile
sa cant oilor
dar al mai drag mi sa torc.

sa torc...
ca parca vad firul destinului cum se leaga
si cum se deapana viata pe fuior
sucita cand mai gros, cand mai subtire
dupa stiinta si indemanarea muierii
doamne cat ma straduiam sa netezesc lana trasa din caier
ba cu scuipat, muncind-o intre degete
ba cu limba, netezind-o cu buzele
si cand se rupea
tresarea in mine fiorul unei temeri
de care n-am scapat nici acum
degeaba deprinsem cum sa prind firul
cat sa nici nu se vada
de botul ala de lana scarmanata
si dusa la masana inainte s-o prinda mama victorie in caier
ca in mine incoltise deja tristetea cumpanii
pe care ti-o citesc tigancile in palma


dor mi sa o aud pe mama victorie
citindu-ne din sfanta scriptura
sub nuc
in zi cu cruce rosie in calendar
sau silabisand inainte de culcare la lumina lampii
rugaciuni din vreo carticica innegrita de vreme
dor sa o aud prezicandu-ne sfarsitul lumii
care dupa stiinta ei era aproape
ca din carti asa-i citea tatucu
ca atunci cand or umbla animalele salbatice pe drum cu oamenii
si s-or uita ursii pe geam in casa, atunci o fi sfarsitu.
cand frate cu frate nu s-or mai intelege si mama cu fiica nu s-or mai rabda

si ce?
lui George a Tinichii nu i-o luat doi porci din grajd
cu canii acolo langa ei!

Ion a Hulpii nu s-o-ntalnit cu lupu cand mere la cursa in jos!

si Dumitru Fatului s-o batut cu fratine-so, de s-o cilagit, amu Gilucu ii in spital

si pe mica-sa n-o rabda sa-i zica ceva!

pune-ti mana si cetiti acolo, nu va tat harjoniti, ca-i pacat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu